The official music video for "The Undertaker", the new single from German/American metallers ACCEPT, can be seen below. The track is the first taste of the band's upcoming studio album, "Too Mean To Die", which will be released on January 15, 2021 via Nuclear Blast.
"The Undertaker" video was filmed in an abandoned castle in Poland and at an old cemetery in Nashville, Tennessee. The mid-tempo number will captivate fans with its mesmerizing build and stirring vocals. Sing-a-longs are guaranteed, and the track is sure to deliver some future memorable live moments! According to ACCEPT guitarist Wolf Hoffmann, "The Undertaker" is one of the most catchy and pleasing pieces on the new album.
Hoffmann states regarding the album title "Too Mean To Die": "We wanted to approach the corona situation with a twist. ACCEPT are the 'Metal Soldiers' — we march on and on. We are 'too mean to die'."
The album cover is still top secret and lies deeply buried by the "Undertaker" — safely underground. But from today onwards, ACCEPT fans have the unique opportunity to reveal the cover, so it can see the light of day! The more often they stream "The Undertaker" on Spotify, the faster and deeper the gravedigger works, until finally at 500,000 streams, the "Too Mean To Die" album cover artwork appears. On top of this, fans can also win an exclusive Zoom meet-and-greet with the entire band as well as some other goodies. So start digging!
The single will be released in a two-track format, with a previously unreleased live version of "Life's A Bitch" recorded in Oulu/Finland 2019. It is available digitally and as exclusive seven-inch vinyl in three colors, each limited to 300 pieces. Colors for Europe are gold and marble and red for the USA.
The single and album were recorded in Nashville, Tennessee with British producer Andy Sneap (JUDAS PRIEST, MEGADETH), who has been responsible for the magnificent studio sound of ACCEPT since 2010.
ACCEPT's latest album, 2017's "The Rise Of Chaos", marked the band's first release with guitarist Uwe Lulis and drummer Christopher Williams, replacing Herman Frank and Stefan Schwarzmann, respectively.
ACCEPT's upcoming LP will be the group's first without bassist Peter Baltes, who exited the group in November 2018. He has since been replaced by Martin Motnik.
ACCEPT's latest release was "Symphonic Terror - Live At Wacken 2017", featuring the band's performance at the Wacken Open Air festival in Wacken, Germany.
ACCEPT 2020 is:
Wolf Hoffmann - Guitar
Mark Tornillo - Vocals
Christopher Williams - Drums
Uwe Lulis - Guitar
Martin Motnik - Bass
Philip Shouse - Guitar
I'm the lost one chasing colors to the sun
Colors bleed but never fade
Le plus intéressant c'est le solo, pour le touché d'Hoffman, mais au fond c'est encore un truc inspiré/repris de la musique classique, donc il s'est pas tant foulé que ça.
oui, mais ACCEPT vaux mieux que ça. Déçu, le niveau baisse à chaque album depuis l'arrivée de Tornillo. Mais ça reste un groupe dont le retour a été très réussi globalement.
J'aime bien, même si c'est très convenu, faut le dire.
Par-contre, j'ai trouvé qu'il y avait des ressemblances avec le titre King For A Day de Primal Fear (surtout au niveau des refrains).
Si les maîtres s'inspirent des élèves, où va-t-on ?
Je mets les pieds où je veux, et c'est souvent dans la gueule!
Pour le coup ce nouveau titre passe nettement mieux chez moi, je retrouve plus le type de compos qui a fait le succès du groupe. Un thème bien choisi en plus (et qui revient de plus en plus souvent au passage).
ChaNoir a écrit :Merde on n´est pas venus pour voir Chantal Goya en perfecto!
Metalrunner a écrit :Je sais je suis un thrasheur romantique et fragile
Je le trouve pas mal ce morceau mais globalement sur le dernier et les premiers morceaux de celui à venir, les refrains sont bien moins inspirés, bien moins efficaces alors c'est quand même le point fort du groupe selon moi.
Bon, après plusieurs écoutes sur Youtube, je l'ai acheté. Il passe bien. Je le mets en dessous des 3 trois post reformation, mais largement au-dessus du précédent.
Je rejoins les 2 derniers commentaires.
Points bonus pour les emprunts classiques avec les intermèdes Beethoven dans "Symphony of Pain", et l'instrumentale basée sur l'opéra "Samson And Delilah" qui reprend également un thème de Dvorak de sa symphonie du nouveau monde.
Même la ballade est plutôt réussie, je trouve.
I'm the lost one chasing colors to the sun
Colors bleed but never fade