Darkane (death/thrash mélodique - Suède)

L'actualité brulante du Metal traditionnel et de tout ce qui gravite autour.

Modérateurs : Modérateurs du forum, Responsables / Animateurs de sections

Pierre
Defender of the Faith
Defender of the Faith

Message par Pierre »

C'est prévu pour mai en principe :rock:

DARKANE guitarist Christofer Malmström has posted the following message on his official web site:

"I'm very proud to announce that I'm now officially endorsed by Ibanez guitars. I have been playing Ibanez guitars since 1993 when I decided to go serious about my guitar playing, and wanted a really good metal guitar. After trying out of couple of different brands I realized that Ibanez was the only right choice. I have been playing different models since then but over the last years my main models is RG3120 Prestige. For me this guitar has become a part of the style that I have developed over the years. I also use D'Addario strings and Planet Waves cables.

I'm very sorry about the lack of updates during the summer.

"A lot of people have asked me to put up guitar tabulature from 'Layers of Lies' lately. I haven't had the time and really have to focus on other stuff right now, but to celebrate the Ibanez endorsement I will put up two songs: 'Secondary Effects' and 'Layers of Lies' within a couple of weeks, so check back soon.

"DARKANE has played a few shows in Sweden, and right now we are editing the live DVD that we shot in May in Helsingborg. We are still in the beginning process of writing the fifth DARKANE album, and so far it feels very good. If you liked our previous albums you won't be dissapointed, for sure!"

DARKANE earlier in the year completed a European tour in support of their fourth album, "Layers of Lies", available now on Nuclear Blast Records. It is the follow-up to the band's third studio CD, "Expanding Senses", which was released in 2002.
Franky a écrit :j'ai voté pour toi, car en plus d'être un crétin (comme Gasp), tu es malfaisant. :oui:
http://www.youtube.com/watch?v=XU-q2ZQi10Q
metal militia
Defender of the Faith
Defender of the Faith

Message par metal militia »

j'espère qu'ils vont le bétonner ce dvd!
Déjà vu trois fois en live et ça le fait toujours:bang:
Ad Metal Eternam
Warrior en pyjama
Warrior en pyjama

Message par Ad Metal Eternam »

Ah ! Bonne nouvelle ça, même si je trouve qu'ils le sortent trop tôt, le groupe n'ayant pas encore beaucoup de succès. Quoiqu'ils comptent peut-être sur ce DVD pour se faire mieux connaître.

Quoiqu'il en soit, je les ai vus au Graspop où ils ont assuré comme des rois. Je me procurerai ce DVD si la qualité est au rendez-vous ;)
"Ma mère ?! Vous voulez dire que j’aurais un ticket avec ma mère ?! Oh, dur, c’est pas le pied !
- Encore ? Mais qu'est-ce que c’est que ces histoires de pieds ? Les pieds seraient-ils le point sensible des hommes du futur ? C’est peut-être dû à un accroissement de l'apesanteur...
- Quoi ???"
Bib
Picard Heart
Picard Heart

Message par Bib »

J'ai découvert ce groupe au Graspop, après en avoir pas mal entendu parlé (hein Romain ! :D ), mais j'ai pas accroché plus que ça...
C'est pas mal sans plus je trouve... Pas hyper original en tout cas !
Tony Le Pouilleux a écrit :C'est étrange, je suis d'accord avec Cocal!
AUPA BO Image
Ad Metal Eternam
Warrior en pyjama
Warrior en pyjama

Si tu aimes quand même leur style, je te conseille de jeter une oreille sur le dernier album en date: Layers of Lies (2005).

C'est certes assez brutal mais le groupe parvient tout de même à glisser de superbes mélodies et des petits trucs bien accrocheurs de ci de là pour maintenir l'intérêt du début à la fin.
"Ma mère ?! Vous voulez dire que j’aurais un ticket avec ma mère ?! Oh, dur, c’est pas le pied !
- Encore ? Mais qu'est-ce que c’est que ces histoires de pieds ? Les pieds seraient-ils le point sensible des hommes du futur ? C’est peut-être dû à un accroissement de l'apesanteur...
- Quoi ???"
painkillerqueen
Maléficieuse
Maléficieuse

Message par painkillerqueen »

Le chanteur, Andreas Sydow, aux yeux terrifiants en concert, a décidé de quitter le groupe. A priori il semble qu'il a fait le tour de la question et se sent en stand by niveau création avec Darkane. Il quitte le groupe à l'amiable. son message sur le site.
Ad Metal Eternam
Warrior en pyjama
Warrior en pyjama

Dommage, il y était pour beaucoup dans la personnalité du groupe...
- Quoi ???"
guardianofsteel
Chibre lorrain
Chibre lorrain

Message par guardianofsteel »

Ouaip :( Pas cool comme news :(
Thrashos dans la voiture au Rock Am Bach pendant la tempête a écrit :Putain on va crever coincé là-dedans comme un hérisson dans un pot de Mc Fleury
painkillerqueen
Maléficieuse
Maléficieuse

le nouveau chanteur se nomme Jens Broman, il fera son premier concert le 10 novembre prochain au ProgPower Scandinavia à Copenhague.
Il a chanté et continuera de chanter dans ses deux groupes : CONSTRUCDEAD et THE DEFACED.

Image
metal militia
Defender of the Faith
Defender of the Faith

hate de voir ce qu'il donne en live! :bang:
painkillerqueen
Maléficieuse
Maléficieuse

We now have 51 minutes of new Darkane material written. We will start the recording of the next album in late January. Peter is in the final stage of the live DVD mixing and it's supposed to be done before the year is over
metal militia
Defender of the Faith
Defender of the Faith

ça sortira pas avant juin alors le nouvel album.....(pffiou ça fait loin.)
Svar
Spiral Architect
Spiral Architect

Message par Svar »

C'est un bon groupe ouais, Expending Senses et Layers of Lies sont de bons albums, aux riffs bien touffus, et refrains aeriens et mélodiques.
C'est dommage que le chanteur soit parti, car il avait un timbre bien particulier et n'utilisait pas d'effet. J'éspère que le nouveau va assurer...
Fendez vous la gueule !!! Image
Ad Metal Eternam
Warrior en pyjama
Warrior en pyjama

Le groupe met la touche finale à Demonic Art, son prochain opus dont la date de sortie n'est pas encore annoncée. En voici néanmoins le tracklisting:

1. Variations of an Eye Crush (instrumental)
2. Leaving Existence
3. Demonic Art
4. Absolution
5. Execution 44
6. Impetious Constant Chaos
7. Demigod
8. Soul Survivor
9. The Killing of I
10. Wrong Grave (instrumental)
11. Still in Progress
12. Wrath Connection

Une vidéo plutôt sympathique des sessions d'enregistrement du nouvel album, histoire d'avoir un avant-goût de la voix du nouveau chanteur. C'est assez similaire à ce que proposait Andreas Sydow, je trouve:

[youtube][/youtube]
- Quoi ???"
Ad Metal Eternam
Warrior en pyjama
Warrior en pyjama

La pochette:

Image

L'album sort le 24 octobre.
- Quoi ???"
Mc Brain
Defender of the Faith
Defender of the Faith

Message par Mc Brain »

Jolie pochette, assez originale :)
Le dernier album, Layers of lies, était un sacré album :bang: Je vais donc surveiller celui-là avec attention ;)
Gaëtan: "Reste plus qu'à interdire les citations dans les signatures... "
Ad Metal Eternam
Warrior en pyjama
Warrior en pyjama

Achat assuré pour moi dans tous les cas ;)
- Quoi ???"
Ad Metal Eternam
Warrior en pyjama
Warrior en pyjama

On peut entendre un extrait de qualité correcte sur cette vidéo (à 1'18) :)

[youtube][/youtube]
- Quoi ???"
metal militia
Defender of the Faith
Defender of the Faith

j'adore ce groupe mais j'ai très peur avec le changement de chanteur.... :/ .
sinon je trouve la pochette immonde. :nul:
Ad Metal Eternam
Warrior en pyjama
Warrior en pyjama

metal militia a écrit :j'adore ce groupe mais j'ai très peur avec le changement de chanteur.... :/ .
Ben visiblement, ça a l'air d'être dans la même continuité que Sydow du point de vue vocal. Je ne me fais donc pas trop de souci de ce côté-là ;)
- Quoi ???"
Everflow
Enemy of Reality
Enemy of Reality

Darkane DVD

Message par Everflow »

DVD en juillet pour les suédois :
Swedish thrashers DARKANE will release their first live DVD, "Layers Of Live", in July via Listenable.

Commented guitarist Christofer Malmström: "Finally! You are holding hundreds of hours of work in your hand.

"We've done everything ourselves together with our friend and video director, Per Christoffersson.

"This DVD contains so much more than just a live show, it could be described as the bible for every true DARKANE fan, and this is a way for us to say thank you for your support!

"Since the beginning of DARKANE (and long before that), we've always brought a video camera when recording in a studio or playing live, always with the intention to some day release a live DVD.

"The main live show was shot May 4th, 2006 in a small but legendary club called The Tivoli in our hometown, Helsingborg. We also had cameramen shooting from the audience to give you the feeling of being right there with the audience.

"The bonus live tracks were shot during smaller shows in Sweden and bigger summer festivals 2002 -2003.

"The Tivoli show was an unofficial warm-up show before our Japan tour in 2002, while the Dunkers Kulturhus show was our first show after recording 'Expanding Senses', and the only show we did with white clothes. We've also selected songs that we didn't play at the main concert. Some songs we've only played live a couple of times and are very rare live material.

"The release of this DVD also celebrates the first 10 years in the history of DARKANE and we hope there will be many years to come."

"Demonic Art", the fifth album from DARKANE, debuted at No. 104 on the Top New Artist Albums (Heatseekers) chart, which lists the best-selling albums by new and developing artists, defined as those who have never appeared in the Top 100 of The Billboard 200.

"Demonic Art" was released in North America on February 10 via Nuclear Blast Records. The North America version of the CD, which came out in Europe on October 24, 2008 via Massacre Records, contains a bonus track and a bonus DVD.
Image
I'm the lost one chasing colors to the sun
Colors bleed but never fade
Ad Metal Eternam
Warrior en pyjama
Warrior en pyjama

Excellente nouvelle et futur achat obligatoire, évidemment :bang: :bang: :bang:
- Quoi ???"
Néchrome
Traveler in Time
Traveler in Time

Message par Néchrome »

+1 vivement le mois de juillet! :)
Everflow
Enemy of Reality
Enemy of Reality

Darkane - Sinister Supremacy

Message par Everflow »

6ème album des suédois.
Swedish thrashers DARKANE will release their sixth album, "The Sinister Supremacy", on the following dates:

* June 28 in Europe through Massacre Records
* July 2 in North America through Prosthetic Records
* June 19 in Japan through Trooper Entertainment

The track listing for the CD is as follows:

01. Sounds Of Pre-Exsistence
02. The Sinister Supremacy
03. Mechanically Divine
04. Ostracized
05. The Decline
06. Insurrection Is Imminent
07. In The Absence Of Pain
08. Humanity Defined
09. Hate Repentance State
10. Collapse Of Illusions
11. By Darkness Designed
12. Existence Is Just A State Of Mind

Regarding the album's title, the band said: "'The Sinister Supremacy' is a metaphor for the evil that controls us. It's the dark part of our minds and it’s inside us all. It tells us it's OK to do bad things, to hurt other people, and hurt ourselves. It guides us into making choices based on pure selfishness, and it thrives on complete chaos.

"The cover art by Carlos Holmberg is a Rorschach test as seen by an individual who has completely succumbed to the sinister supremacy."

The first photo of the current lineup of DARKANE — featuring returning vocalist Lawrence Mackrory — can be seen below.

Vocalist Jens Broman left DARKANE in August 2011 due to "personal issues." He explained in a statement, "At the moment my life is in a phase where I'm unable to find inspiration for new adventures with DARKANE and therefore it's best for me to pass on the mic."

Mackrory sang on DARKANE's debut album, "Rusted Angel" (1999), and made a guest appearance on the song "Chaos vs. Order" on the band's 2002 effort "Expanding Senses".

"Demonic Art", the fifth album from DARKANE, debuted at No. 104 on the Top New Artist Albums (Heatseekers) chart, which lists the best-selling albums by new and developing artists, defined as those who have never appeared in the Top 100 of The Billboard 200.

"Demonic Art" was released in North America in February 2009 via Nuclear Blast Records. The North America version of the CD, which came out in Europe on October 24, 2008 via Massacre Records, contains a bonus track and a bonus DVD.
Image
Everflow
Enemy of Reality
Enemy of Reality

Message par Everflow »

Répondre