Danish/Swedish metallers WUTHERING HEIGHTS have issued the following update:
"Plans are being laid at the moment to get the busy guys together to rehearse for the ProgPower show in October. Rehearsals will most likely take place late August or early September at Teddy's [Möller; guitar] place in Uppsala, Sweden. The guys are looking forward to playing again, partying and breaking stuff...!?! The lineup is still intact from the last ProgPower gig and that infamous live album.
"And yes, we are working on a new album. The album is more or less planned out, although still in a very rough state. The album will be titled 'Salt'. Thematically it's the usual crazy stuff from Erik's [Ravn; guitar] sick mind, some of it with a bit of a 'maritime' twist this time, and musically it promises to be a very melodic and very folksy affair. Here are a few tentative song titles: 'Away!', 'The Mad Sailor', 'The Desperate Poet', 'Tears', 'Weather The Storm', 'The Field', 'The Last Tribe', 'Water Of Life' and 'Lost At Sea'.
"All this is still in deed subject to change, of course.
"However, we will have to beg for our fans' patience. Although a good deal of work has been laid down already, things aren't really moving forward much right now. Erik is suffering from back pains which prevent him from spending those long hours at the computer, demoing and arranging. So unfortunately we're not able to give any promises as to when the album will be finished. But, we hope things work out soon."
"The Shadow Cabinet", the fourth album from WUTHERING HEIGHTS, debuted at position No. 11 on the hard rock/metal sales chart in Sweden back in 2006.
"The Shadow Cabinet" was recorded at several studios in Denmark and Sweden, including Jailhouse Studios (Horsens, Denmark), Blueflame Productions (Uppsala, Sweden), Charlotte Studios (Växjö, Sweden), Studio 907 (Skovlunde, Denmark) and The Cave (Copenhagen, Denmark). The album was mixed and mastered by Tommy Hansen at Jailhouse Studios.
WUTHERING HEIGHTS features in its ranks acclaimed Swedish singer Nils Patrik Johansson, who is also a member of ASTRAL DOORS and LION'S SHARE.
Wuthering Heights - Salt
Modérateurs : Modérateurs du forum, Responsables / Animateurs de sections
- Everflow
- Enemy of Reality
Nouvel album des danois folklos :
I'm the lost one chasing colors to the sun
Colors bleed but never fade
- Everflow
- Enemy of Reality
Apparemment cette fois ça va être un album assez... maritime. 

01. Away!
02. The Desperate Poet
03. The Mad Sailor
04. The Last Tribe (Mother Earth)
05. Tears
06. Weather The Storm
07. The Field
08. Water Of Life
09. Lost At Sea

01. Away!
02. The Desperate Poet
03. The Mad Sailor
05. Tears
06. Weather The Storm
07. The Field
08. Water Of Life
09. Lost At Sea
- Ad Metal Eternam
- Warrior en pyjama
Ah ben putain ! Enfin !

"Ma mère ?! Vous voulez dire que j’aurais un ticket avec ma mère ?! Oh, dur, c’est pas le pied !
- Encore ? Mais qu'est-ce que c’est que ces histoires de pieds ? Les pieds seraient-ils le point sensible des hommes du futur ? C’est peut-être dû à un accroissement de l'apesanteur...
- Quoi ???"
- Encore ? Mais qu'est-ce que c’est que ces histoires de pieds ? Les pieds seraient-ils le point sensible des hommes du futur ? C’est peut-être dû à un accroissement de l'apesanteur...
- Quoi ???"
-
- Defender of the Faith
Belle pochette
Par contre, on ne sait pas encore sur quel label ce sera, avec la faillite de Locomotive...

http://www.youtube.com/watch?v=XU-q2ZQi10QFranky a écrit :j'ai voté pour toi, car en plus d'être un crétin (comme Gasp), tu es malfaisant.
- Mc Brain
- Defender of the Faith
Vu la tronche du bateau, ce serait plutôt un album sous-maritime!
Sinon, vivement la sortie, j'aime beaucoup ce groupe

Sinon, vivement la sortie, j'aime beaucoup ce groupe

Gaëtan: "Reste plus qu'à interdire les citations dans les signatures... "
- Everflow
- Enemy of Reality
Sortie le 12 avril.
Danish metallers WUTHERING HEIGHTS will release their new album, "Salt", on the following dates:
April 12 - Europe (via Scarlet)
March 26 - Asia (Marquee/Avalon)
End of April - North America (Sensory)
Produced by and Tommy Hansen and Erik Ravn, the CD was recorded at Jailhouse Studios in Horsens, Denmark with engineer Tommy Hansen; Blueflame Productions in Uppsala, Sweden with engineer Teddy Möller; Studio 907 in Skovlunde, Denmark with engineer Martin Arendal; and The Cave in Copenhagen, Denmark with engineer Erik Ravn. The CD was mixed and mastered by Tommy Hansen at Jailhouse.
"Salt" track listing:
01. Away!
02. The Desperate Poet
03. The Mad Sailor
05. Tears
06. Weather The Storm
07. The Field
08. Water Of Life
09. Lost At Sea
10. Sympathy (Japanese bonus track)
- painkillerqueen
- Maléficieuse
- Ad Metal Eternam
- Warrior en pyjama
Je n'ai écouté l'album qu'une seule fois, mais il m'a laissé une très bonne impression, même si ça ressemble vraiment trop aux deux précédents et que le style a tendance à légèrement me gonfler au fil du temps 
Mais le groupe a un style vraiment identifiable, et y a des passages du tonnerre sur ce skeud !

Mais le groupe a un style vraiment identifiable, et y a des passages du tonnerre sur ce skeud !
"Ma mère ?! Vous voulez dire que j’aurais un ticket avec ma mère ?! Oh, dur, c’est pas le pied !
- Quoi ???"
- Quoi ???"
- Ad Metal Eternam
- Warrior en pyjama
Ben quoi ?
TU T'FOUS D'MA GUEULE, LA, C'EST ÇA ???
TU T'FOUS D'MA GUEULE, LA, C'EST ÇA ???

- Quoi ???"
- Quoi ???"
- Everflow
- Enemy of Reality
Nan (mais la prochaine fois ok si tu veux
), c'était un smiley évoquant l'évocation évocatrice de la musique du groupe et la perspective d'un nouvel album digne de ses prédécesseurs. 

- Ad Metal Eternam
- Warrior en pyjama
J'ai rien compris !
Ça te va pas de faire ton Yacine, Flo. Ce n'est pas drôle.
Je te préfère tellement quand tu nous ponds des posts longs de 50 lignes auxquels tout le monde ne répond que par le smiley
de peur de passer pour des analphabètes !
Je te préfère tellement quand tu nous ponds des posts longs de 50 lignes auxquels tout le monde ne répond que par le smiley

- Quoi ???"
- Quoi ???"
De toute manière au-delà de 5 lignes y'a plus personne qui litFalse Metal Eternam a écrit :J'ai rien compris !
Je te préfère tellement quand tu nous ponds des posts longs de 50 lignes auxquels tout le monde ne répond que par le smileyde peur de passer pour des analphabètes !

- Everflow
- Enemy of Reality
Pourtant je ne sais plus ce que je dis dès la 3ème ligne, je suis juste un bot programmé pour tester les limites de taille de la base de données.False Metal Eternam a écrit :J'ai rien compris !
Je te préfère tellement quand tu nous ponds des posts longs de 50 lignes auxquels tout le monde ne répond que par le smileyde peur de passer pour des analphabètes !

Faut plutôt répondre par